Τρίτη 26 Απριλίου 2016

Τυροπιτάκια ανεβατά και τυρόψωμο νηστίσιμο για τα παιδιά.


 Τυροπιτάκια ανεβατά 
και 
τυρόψωμο νηστίσιμο για τα παιδιά.



Συνέβη πριν απο λίγο.......

Οικονομικές Συνταγούλες 
για νόστιμες σπιτικές στιγμές με τα παιδάκια!!

ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΕΒΑΤΑ ΠΙΤΑΚΙΑ...
2 φλιτζάνια τσαγιού ζεστό νερό(να το αντέχει το δάχτυλό μας)
1 φακελάκι ξηρή μαγιά
1/2 φλιτζάνι τσαγιού ελαιόλαδο
1 και 1/2 κοφτά κουταλάκια φρουκτόζη (ή 2 ζάχαρη)
1 κουταλάκι αλάτι
800γρ περίπου αλεύρι για όλες τις χρήσεις(μπορεί να χρειαστεί και λίγο περισσότερο...)
Διαλύω τη μαγιά στο νερό 
και το μίγμα αυτό το ρίχνω στα υπόλοιπα στερεά υλικά που έχω σε ένα λεκανάκι .
Σταδιακά προσθέτω το αλεύρι μέχρι να ζυμώνεται σε απαλή ζύμη.
Σκεπάζω το μπολ με πετσέτα (για τουλάχιστον μισή ώρα αν βιάζομαι)ώστε να φουσκώσει.


Απλώνω μια καθαρή πετσέτα(εγώ έχω λινή αργαλειού για τέτοιες δουλειές).
Προσοχή να μην μυρίζει μαλακτικό...
Κόβω το ζυμαράκι σε μπαλάκια, όσο περίπου ένα βερίκοκο 
και τα ανοίγω σε στρογγυλό πιτάκι στην παλάμη μου.
Εκεί μέσα βάζω ότι μίγμα θέλω.
Εγώ έβαλα μια υπέροχη φετούλα, πρόσθεσα λίγη ρίγανη κρητικιά (πεθερικούλια)
λίγο πιπεράκι και τίποτα άλλο.
Έκλεισα τα ζυμαράκια πλάθοντας μπαλίτσες που τις αράδιασα στην καθαρή πετσέτα.
Ένα ένα τα πιτάκια τα πατίκωνα στην πετσέτα να απλώσουν λιγάκι και μπλουμ στο καυτό λάδι.
Ένα απορροφητικό χαρτί απομάκρυνε το περιττό λάδι
Όταν κρύωσαν ...απλά Τέλεια!!!




ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΣΤΙΣΙΜΟ ΤΗΓΑΝΟΨΩΜΟ....


Ζύμη ίδια με την παραπάνω.

Βασικά....είναι το ζυμαράκι που περίσσεψε .....
Για όσους νηστεύουν δεν βάζουμε γέμιση τυριού απλά το τηγανίζουμε σκέτο.
Μπορούμε να το συνοδεύσουμε όμως με χαλβά κλπ νηστίσιμα 
ή να το γλυκάνουμε και με μαρμελάδες γλυκό κουταλιού
 ή ακόμα όπως εγώ, πολύ απλά με φρουκτόζη( ή ζάχαρη) και κανέλα!!!




Καλή επιτυχία








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου