Ομαδούλες στην τάξη του νηπιαγωγείου;;
Χμ...πάντα το στοχεύουμε...λίγες φορές το καταφέρνουμε.
Όταν λέμε ομάδούλες δεν εννοούμε την ευκαιριακή συνεύρεση παιδιών γύρω από ένα τραπεζάκι, για να κάνουν μια εργασία.....αλλά εκείνη την ομάδα που συνειδητά εργάζεται με κοινό στόχο, αλληλεπιδρά και παράγει έργο. Θα μου πείτε τώρα...''μήπως εμείς οι ενήλικες, ξέρουμε τι θα πει ομάδα, για να την διδάξουμε κιόλας;; Κάνοντας την αυτοκριτική μας όλοι θαρρώ έχουμε μερικές κακές στιγμές, όπου η ομάδα μας δεν ήταν αυτό που φανταστήκαμε ή εμείς δεν ανταποκριθήκαμε δεόντως. Οπότε...ας είμαστε τουλάχιστον προετοιμασμένοι, ακόμα και για το ακραίο, την αποδόμηση της έννοιας αυτής στην τάξη μας...
Με 25 νηπιάκια μέσα σε μια μικρή τάξη, με μία εκπαιδευτικό να τρέχει να προλάβει τόσες''εξατομικευμένες'' και ''διαφοροποιημένες'' ανάγκες...αυτές οι ομάδες συχνά είναι ένας ανέφικτος στόχος με τον παραπάνω όρο.
Όμως ας μην απογοητευόμαστε. Ας έχουμε πάντα στο νου μας πως προσφέρουμε πάρα πολλά στα παιδάκια μας, μέσα ή έξω από τέτοιες ομάδες.
Με αισιοδοξία και φέτος στο νέο ξεκίνημα της χρονιάς και αφού επιτέλους μετά από χρόνια ξαναπαίρνω τα ''παλιά'' μου παιδάκια για να τα κάνω πρωτάκια, αποφάσισα πως ναι για πολλοστή φορά θα δοκιμάσω εκείνες τις ''ομαδούλες'',τις δεμένες ντε.. όπου ''ο ένας θα είναι για όλους και οι ''όλοι''για τον ένα''.Θα δείξει...δεν ξέρω. Ξέρω μόνο ότι θα κάνω τα πάντα...
Αφιερώνω τις παρακάτω φωτογραφίες στην αγαπημένη μου φίλη Αγγελική Γ. , που το κουβεντιάζαμε χθες, μεταξύ ζεστού ελληνικού και παραδοσιακής λεμονάδας σε ένα όμορφο καφέ της πόλης.
Απλά
Με μουσική να παίζει τα παιδιά διαλέγουν βόλους από χαρτί γκοφρέ που σκορπίζουμε στην παρεούλα. Ανάλογα το χρώμα που θα κρατάνε, εντάσσονται στην αντίστοιχη ομάδα.
Τώρα τον πρώτο καιρό αυτές οι πρώιμες ομαδούλες, είναι πολύ βοηθητικές κυρίως για την προσαρμογή και την οργάνωση της τάξης, οπότε ανάλογα με το χρώμα της κάθε ημέρας του ημερολογίου,''εφημερεύει'' και η ομόχρωμη ομάδα ως επιμελήτρια....ε όπως και να το κάνουμε είναι και αυτό απαραίτητο. Εξ άλλου όπως με έχει μάθει και η παλιά μου σχολική σύμβουλος Μ.Κ, ''το έργο κάνει την ομάδα''!!!
Πριν εκτυπώσουμε και πλαστικοποιήσουμε τον λατρεμένο Μίκυ, στην παρεούλα δουλεύουμε προφορικά λίγο τα χρωματάκια και ψάχνουμε φρουτάκια που ταιριάζουν.
Έπειτα όταν διαμορφωθούν πιο σταθερά οι ομάδες γράφω με ανεξίτηλο πάνω στον πλαστικοποιημένο Μίκυ τα ονόματα των μελών και για να μην ξεβάψουν τα μονώνω με σελοτέιπ από πάνω. Τοποθετώ κάθε μία φιγούρα σε κάθε τραπεζάκι και έτσι ξέρουν που να κάθονται για να μην γίνονται μπουλούκι όλοι σε ένα τραπεζάκι μόνο. Οι φιγούρες δεν κολλάνε σταθερά στα τραπεζάκια, για να μπορούν να αλλάζουν θέση, αλλά και για να καθαρίζονται τα τραπεζάκια σωστά.
Η πρώτη εργασιούλα της κάθε μικρής ομαδούλας, είναι να ζωγραφίσει σε Α3 με το χρώμα της ομάδας της μόνο, αντικείμενα του ίδιου χρώματος, όπως τα μπορεί και τα φαντάζεται και έπειτα παρουσιάζουν το αποτέλεσμα στην ολομέλεια και πλαστικοποιώ το σουπλά της ομάδας.
Οι εικονίτσες είναι αυτές, που βρήκα στο internet.
Έτσι απλά ξεκινάω λοιπόν και βλέπουμε...
Εδώ το πατρονάκι μου
Καλά να περνάτε στην τάξη!!
PITSINA
Η περήφανη νηπιαγωγός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου