ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ
ΜΑΘΗΜΑ 6.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ
΄Όταν λέμε ότι προσέχουμε κάποιον
σημαίνει ότι ακούμε τον ομιλητή
και ταυτόχρονα αγνοούμε τους περισπασμούς''.
Γλωσσικές έννοιες: Συνομιλητής,
δίνω προσοχή, αγνοώ, αποσπώμαι, περισπασμός .
Στόχοι:
Να καταλάβουν τα παιδιά τη σημασία του να ακούν και να απαντούν σε αυτό που λέει η κυρία,οι συμμαθητές ,οι γονείς...κλπ
Να προσπαθούν να διατηρούν την προσοχή τους
και να συνεχίζουν μια δραστηριότητα με προσήλωση
ακόμη κι αν υπάρχουν περισπασμοί. ''
ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΔΙΝΩ ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΛΛΑ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΩ ΤΗΝ ΦΙΛΙΑ ΜΟΥ.
.........................................................................................................
ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ
Δύο συνομιλητές ...''στον κόσμο τους''.
Τα δύο αυτά ζωάκια που είναι συμμαθητές,
συναντιούνται και μιλούν.
Ο κάθε ένας τους λέει κάτι
που ο άλλος δεν παρακολουθεί.
Πως μπορούμε να είμαστε σίγουροι οτι καταλαβαίνουμε τι μας λένε οι άλλοι;Πως το δείχνουμε αυτό με το σώμα μας;Αυτά μέσα απο πολλή κουβεντα συζητήσαμε με τα παιδιά- προβληματισμός .
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΡΟΛΩΝ
Δυο παιδιά φορώντας καπέλα ηθοποιού,
αναπαριστούν δυο τύπους ανθρώπων
που δεν κατορθώνουν αρχικά να συνεννοηθούν
γιατί δεν πρόσεχαν τον συνομιλητή τους ,
ενώ έπειτα αλλάζουμε το σενάριο
και έχουμε τελικά επικοινωνία.Κάνουμε εναλλαγές στους ρόλους.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΠΑΣΜΟΣ;;
ΠΕΡΙΣΠΑΣΜΟΣ = όταν κάτι ή κάποιος
μας αποσπά την προσοχή.
Τί κάνουμε σε περίπτωση που κάποιος πχ.συμμαθητής μας επιχειρεί να μας αποσπάσει την προσοχή;
Συζητηση- προβληματισμός.
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΡΟΛΩΝ
Ένα παιδί μιλάει με τον συμμαθητή του.
Κάποιο άλλο παιδί θα επιχειρήσει με διάφορα μέσα
(τραγουδώντας δυνατά,φωνάζοντας,μπαίνοντας ανάμεσα,κάνοντας γκριμάτσες κλπ),
να του αποσπάσει την προσοχή,
να κάνει δλδ περισπασμό.
Συζητούμε με τα εμπλεκόμενα παιδιά,
πως λειτούργησαν απο την εκάστοτε θέση.
Έπειτα οι ρόλοι εναλλάσσονται.
ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ο ΚΥΡΙΟΣ ΠΕΡΙΣΠΑΣΜΟΣ
Ο ΚΥΡΙΟΣ ΠΕΡΙΣΠΑΣΜΟΣ
Η ΚΥΡΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗ
ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ
Παμψηφί ΠΡΟΣΟΧΗ.
ΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ.....
Κατασκευή (δείγμα)
ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ
Χρησιμοποιούμε την κλεψύδρα
για να παίξουμε το παιχνίδι της σιωπής.
Όσο κρατάμε χρόνο ησυχίας ,
αν περισπαστούν απο κάποιον,
συζητάμε ποιά ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ χρησιμοποίησαν για να αντιμετωπίσουν την προκληση.
*Άφησε με ήσυχο.
*Συγνώμη φίλε.Τώρα παρακολουθώ.
*Όλες οι ώρες δεν είναι ίδιες.
*Δεν σε ακούμε.
*stop
*Μη με ενοχλείς.
*Σουτ
*Μη μου μιλάς τώρα.
*Θα μιλήσουμε μετά.
ΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ.
ΠΡΟΘΗΚΗ
ΜΕΤΑΛΛΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ
ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΣΠΑΣΜΟΥ
(Ο πίνακας λειτουργεί με velcro για ατέλειωτες ώρες ταυτίσεων!!!
Η προθήκη πρέπει να είναι τακτοποιημένη με ακρίβεια και τάξη ,όπως θέλει ο στρατηγός).
Όταν ενοχλούμε κάποιον την στιγμή που δεν το επιθυμεί ,
στην πραγματικότητα του ασκούμε βία.
Τον εξαναγκάζουμε να αποδεχθεί την δική μας επιθυμία για κάτι ,παραβιάζοντας τα δικαιώματα του..
Τα παιδιά που υπόκεινται σε περισπασμούς απο άλλους,
διδάσκονται με δόκιμους τρόπους ,
σταθερότητα και ευγένεια,
να αντικρούουν τις προθέσεις αυτές .
ΕΠΙΣΗΣ
Τα παιδιά ,που επιχειρούν περισπασμούς σε άλλους,
σύντομα αντιλαμβάνονται,
ότι αυτή δεν είναι μια σωστή επιλογή,
αν θέλουν να έχουν φιλίες
και σιγά σιγά η τάση τους φθίνει.
ΜΗ ΜΕ ΕΝΟΧΛΕΙΣ
PITSINA
η περήφανη νηπιαγωγός
Η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΤΗς ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΤΡΙΤΗΣ.ΑΠΛΑ ΑΝΑΡΤΩ ΟΠΟΤΕ ΒΡΙΣΚΩ ΛΙΓΟ ΧΡΟΝΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ....ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου άρεσε πολύ ο τρόπος που δουλέψατε τους περισπασμους
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι συνεχίζω!!!! Μπραβο και παλι μπραβο!!! Θα σας παρακολουθώ!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήότι πει ο στρατηγός!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήlikeeeeee!!!μπράβο σαςςςςς!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ωραία προσέγγιση, μπράβο γάτα!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταπληκτική προσέγγιση με αποκορύφωμα τον...στρατηγό φυσικά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΑΡΑ ΠΟΛΥ Ο0ΜΟ0ΡΦΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΛΕΝΗ ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ !!!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΙ ΩΡΑΙΑ ΠΟΥ ΤΟ ΔΟΥΛΕΨΑΤΕ ΕΛΕΝΗ! ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφή