Κυριακή, 12 Μαΐου 2019

Η γιορτή της μητέρας.



Η γιορτή της μητέρας.




Δεν χρειάζεται πολλά η μητέρα.
Είναι πλάσμα φτιαγμένο για να δίνει...δεν περιμένει κάτι.




 Σου έφτιαξα με τα χεράκια μου μια κάρτα.
Την μουτζούρωσα λιγάκι, γιατί κατά λάθος με κούνησε ένα παιδάκι, την ώρα που προσπαθούσα να την κάνω μοναδική ...για σένα!!!

Και έγινε μοναδική...έγινε μαγική!!!

Μέσα σου έγραψα πόσο σε αγαπώ....Ως τον ουρανό, ως το διάστημα, τόοοοσο πολύ!


Έπειτα έφτιαξα μια κόκκινη παλάμη, για να θυμάσαι πόσο σφιχτά σε αγκαλιάζω, όταν μου λες ότι θα πάμε βόλτα, όταν μου δίνεις φιλάκια, όταν μου φτιάχνεις μακαρόνια με κιμά ή όταν με γιατρεύεις και κοιμάσαι μαζί μου να μην πονάω.!


Α...τύλιξα και μια ζωγραφιά. 
Έχει εμένα και εσένα που χαμογελάμε. 
Αυτά θα σου χαρίσω σήμερα που γιορτάζεις.




 Χρόνια πολλά μαμά. Σε αγαπώ πολύ!










PITSINA
Η ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ


Πέμπτη, 9 Μαΐου 2019

ΑΝΟΙΞΗ



 ΑΝΟΙΞΗ











ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗ






Καλωσόρισε την Άνοιξη κάθε μέρα,όλες τις εποχές!!!









PITSINA
ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Πέμπτη, 21 Μαρτίου 2019

25 Μαρτίου 1821...στο νηπιαγωγείο




25 Μαρτίου 1821...στο νηπιαγωγείο



Γεια σας αγαπημένοι φίλοι. Η Pitsina δεν μπαίνει συχνά αυτό το διάστημα λόγω υποχρεώσεων. Δεν ξεχνά όμως να επιστρέφει που και που, αν έχει κάτι να πει.

Και τι να πει κανείς για την εθνική μας επέτειο, τι να προσθέσει, όταν τόσα υπέροχα πράγματα συμβαίνουν καθημερινά σε κάθε νηπιαγωγείο.

Εμείς τιμήσαμε με τον τρόπο μας αυτή την γιορτή της πατρίδας μας:


Μελετήσαμε τις φορεσιές



 και τις ζωγραφίσαμε.


Φτιάξαμε κούκλες κάποιες από τις φιγούρες μας.
''Ο τσολιάς και η Αμαλία''


........και με αυτές παίξαμε κουκλοθέατρο 



........και ξαναθυμηθήκαμε όσα ακούσαμε 
για τον αγώνα των Ελλήνων για λευτεριά!!!



Μάθαμε το μυστικό μήνυμα 
που κρύβουν οι γαλανόλευκες γραμμές στη σημαία μας.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ



Και εδώ ένα αυθεντικό μάλλινο ταγάρι 
και μάλλινα φεσάκια σε μια λαογραφική γωνιά.


Αυτά και άλλα πολλά. 
Φτιάξαμε τσαρούχια, σημαιούλες και στεφάνια ηρωικά.


Μα πιο πολύ από τα αλλά τα καθιερωμένα, ετούτο που ακολουθεί κράτησα σήμερα στην ψυχή μου.
Μερικά λόγια από τα ''Απομνημονεύματα'' του Μακρυγιάννη, άναψαν την φλόγα της συζήτησης στην παρεούλα μας.
(Τα είχα βρει έτσι από συνάδελφο, αλλά δυστυχώς δεν συγκράτησα την πηγή...)



Στη συζήτηση κρατούσα σημειώσεις στον πίνακα. 
Συμμετείχαν όσοι επιθυμούσαν, κυρίως νήπια.
Θέμα της συζήτησής το ΕΓΩ και το ΕΜΕΙΣ.
Δύσκολα πράγματα δηλαδή, τι να λέμε....


Παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες...πήγαμε λίγο παρακάτω.
Σκεφτήκαμε πράγματα που κάνει το ΕΓΩ, όταν είναι μόνο του με τον εαυτό του....Καλύπτει κάποιες βασικές λειτουργίες και ανάγκες του.
Το ΕΜΕΙΣ όμως......άλλο πράγμα!! Το ΕΜΕΙΣ είναι δημιουργικότερο, δυναμικότερο, απαιτεί μεγαλύτερη υπευθυνότητα, προϋποθέτει την συνεργασία, την αλληλεγγύη, την συντροφικότητα. Ικανοποιεί μια βαθύτερη,αρχέγονη ανθρώπινη ανάγκη,την ασφάλεια, φυσική και συναισθηματική. Μας ολοκληρώνει και μας θωρακίζει το ΕΜΕΙΣ, αυτό κάνει!!
Έτσι κρατάμε στο μυαλό μας πως πρέπει ή θα πρέπει να είμαστε. Αλλιώς πως θα κατακτιόταν τότε η πολυπόθητη ελευθερία;;;
Στον κόκκινο κύκλο που ονόμασα ΕΜΕΙΣ,
 κάθε παιδί με τη σειρά πρόσθεσε φωναχτά το ΕΓΩ του,
για να δηλώσει την παρουσία του και την ευθύνη του στο ΕΜΕΙΣ.
Και όταν η κυρία επιχείρησε να προσθέσει το δικό της ΕΓΩ,....επίτηδες το έγραψε μεγαλύτερο.
 Η Έλενα πετάχτηκε: ''κυρία και το δικό σου ΕΓΩ, ίδιο με το δικό μας να το γράψεις, για να είναι όλα ίδια και όμορφα''.
Έτσι είναι. Στο ΕΜΕΙΣ κανένα ΕΓΩ δεν είναι μεγαλύτερο ή σημαντικότερο.

Όταν σχολάσαμε σήμερα, μιας και δεν προλάβαμε, κάθισα και έβαλα όλη την ουσία της κουβέντας μας σε μία αφίσα για να θυμόμαστε άλλη μια καλή στιγμή μας...


Ένα λιθαράκι στο νόημα της σπουδαίας μας Εθνικής Γιορτής
 από το 2ο Νηπιαγωγείο Κερατσινίου.











PITSINA
Περήφανη Νηπιαγωγός






Τετάρτη, 24 Οκτωβρίου 2018

Μερικά ΟΧΙ ,είναι αδιαπραγμάτευτα!! Αφίσα με αφορμή το ΟΧΙ



Μερικά ΟΧΙ ,είναι αδιαπραγμάτευτα!!






Πότε λέμε ΟΧΙ;;

 Η ΟΜΑΔΙΚΗ ΜΑΣ ΑΦΙΣΑ

Στην παρεούλα μας.....σοβαρές οι συζητήσεις πάλι!!
Και κοντά μας να μας συντροφεύει,ο χάρτης της όμορφης μικρής μας πατρίδας!!
  Τα στρατιωτάκια μουρμούριζαν.Ανυπομονούσαν να πάνε στο σπίτι να μεταφέρουν κι εκεί το μηνυμά τους.
<<ΜΕΡΙΚΑ ΟΧΙ...ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΑ>>

 Τα χαρούμενα γενέθλια της Έρνας, μας γλύκαναν την ημέρα!!!


Ενώ μια παράσταση '' 'Εκπληξη''μας ενθουσίασε!!


Ανάρτηση προσεχώς....






PITSINA
ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Τρίτη, 23 Οκτωβρίου 2018

''Στρατιωτάκια στο βουνό'', κατασκευή για την 28η Οκτωβρίου 1940.




''Στρατιωτάκια στο βουνό''

 Κατασκευή για την 28η Οκτωβρίου 1940.


Σήμερα η ημέρα συννεφιασμένη από το πρωί.
Το διάλειμμα ψιχαλίστηκε...Οκτώβρης!

Οκτώβρης, ο μήνας που γιορτάζουμε την είσοδο της Ελλάδας το 1940...στον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο....(και όχι τον Οκτώβριο της απελευθέρωσης του 44).


Σήμερα αφού συζητήσαμε πάνω σε ασπρόμαυρες φωτογραφίες του 1940, μας τράβηξε περισσότερο το ενδιαφέρον η φωτογραφία ενός Έλληνα στρατιώτη. Φορούσε την χλαίνη και το δίκοχο του, κρατούσε το όπλο του και στην πλάτη του έφερε έναν σάκο.

Ακούστηκαν μερικά πράγματα άξια να συζητηθούν και να προβληματίσουν τα παιδιά. Ο σάκος του στρατιώτη μπορεί να είχε... το κινητό του, τον υπολογιστή του,τα κλειδιά του αυτοκινήτου, μακαρόνια....
Τίποτα δεν είναι αυτονόητα λογικό για τα παιδιά.Τα χρόνια που πέρασαν ανάμεσα στο τότε και στο τώρα, συνοδεύτηκαν από τεράστιες αλλαγές, ακόμα και ανατροπές.Πρέπει να βρούμε χρόνο να εξηγήσουμε ότι λ.χ οι στρατιώτες δεν διέθεταν ρεύμα, ότι ο υπολογιστής και το κινητό..δεν είχαν ανακαλυφθεί, ότι ακόμα κι αν κάποιος είχε αμάξι δεν ήταν δυνατόν να κινείται στο χιονισμένο βουνό, ότι δεν έκαναν ένα απλό ταξίδι...αλλά πάρα πολλοί στον πόλεμο... συνάντησαν ηρωικά την μοίρα τους.
Βρήκαμε όμως πραγματικά χρήσιμα να πάρει ο στρατιώτης μαζί του νερό, ένα κατσαρόλι, ρούχα, μαντήλι, όπλο, φακό, μπαταρίες και μερικές φωτογραφίες αφού δεν θα είχε τάμπλετ μαζί του...!!!
Χρήσιμη κουβέντα που ανοίγει την σκέψη σε νέα μονοπάτια λογικής.


ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ
Η κατασκευούλα μας (συνέχεια της χθεσινής...
https://pitsinacrafts.blogspot.com/2018/10/28-1940.html)


Τα στρατιωτάκια που ζωγράφισαν τα παιδιά, κολλήθηκαν σε ξυλοσουβλάκια (που εφαρμόζουν σε μια τρύπα στο καφέ ποτηράκι)για να στέκονται καμαρωτά.
Τα παιδιά ζωγράφισαν και το ΟΧΙ.





Ζωγραφιστές σημαιούλες, τραγούδι, οπτικοακουστικά ντοκουμέντα εποχής, εθνικός ύμνος... 



Αύριο ξημερώνει μια καινούργια  όμορφη μέρα....!!!





 Οκ

Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2018

28 Οκτωβρίου 1940. Κατασκευή, εκτυπώσιμο, ''Το στρατιωτάκι στο βουνό''




28 Οκτωβρίου 1940.


Κατασκευή
''Το στρατιωτάκι στο βουνό''



 Εκτυπώσιμο φύλλο.



Η εργασία αυτή βρίσκεται σε εξέλιξη.
 Βλέπετε το δείγμα που επιχείρησα εγώ.
Αύριο θα δω αν μπορούμε να το κάνουμε στην τάξη...οπότε θα συμπληρωθεί και η ανάρτηση, όπως πρέπει.



Σήμερα ξεκινήσαμε την εβδομάδα μας με αναφορά στον πόλεμο και την ειρήνη.
Συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά κάθε μιας κατάστασης και αποφασίσαμε ποια προτιμούμε.
Ποια χρώματα προτιμά η Ειρήνη: Ποια χρώματα μας θυμίζουν πόλεμο;





Ένας νάνος και ένας γίγαντας έκλεισαν όμορφα την ημέρα μας.....












PITSINA
Περήφανη νηπιαγωγός

Κυριακή, 14 Οκτωβρίου 2018

''Τα μαθητούδια''. Κατασκευούλα για την Ημέρα Εκπαιδευτικών...για κάθε μέρα!



''Τα μαθητούδια'' 
Κατασκευούλα για την Ημέρα Εκπαιδευτικών...για κάθε μέρα!






Η ημέρα των εκπαιδευτικών πέρασε...
Και τι μ'αυτό; Κάθε μέρα στο σχολείο είναι γιορτή!!




Δια στόματος των παιδιών... 
 Η ΙΔΑΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΡΕΠΕΙ.....




Χμ...και η σειρά μου...δια χειρός των παιδιών!





τέλεια;;







ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΜΑΣ ΤΕΤΡΑΔΙΑ

υλικά
 1 Χρωματιστό χαρτί Α4
1-2 λευκά χαρτιά Α4
Τσακίζουμε και συρράπτουμε. 
Τα παιδιά απ έξω γράφουν όπως μπορούν το όνομά τους. Εσωτερικά γράφουν γραμματάκια που αλιεύουν από τον περιβάλλοντα χώρο της τάξης.Τέλος ζωγραφίζουν ότι τους αρέσει!


Κάθε μικρή προσπάθεια είναι σημαντική!!!

Είμαστε μόλις στην αρχή.
Μερικοί πρωτοπιάνουμε μολύβια, άλλοι φοβόμαστε
 και άλλοι ντρεπόμαστε και λιγάκι.
Παίρνουμε δύναμη από τους φίλους μας και κάθε μέρα βελτιωνόμαστε!!!






ΧΑΡΟΥΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΟΥΛΑ
( χρωματισμός μέσα σε έτοιμο πλαίσιο) 
''Τα μαθητούδια''


Μικρά μαθητούδια καβάλα στο μολύβι, κάνουν κούνια και χαμογελούν! Είναι ωραία στο σχολείο.


 ΕΚΤΥΠΩΣΙΜΟ ΦΥΛΛΟ ,  handmade  ΕΔΩ:



 Με μακρουλά ποδαράκια που γίνονται κανονικό μήκος, αφού τσακιστούν και κολληθούν πάνω σε μολύβια. (Εγώ έβαλα χοντρές ξυλομπογιές που είχαμε και έδεσα με υφασμάτινο σπάγκο την κούνια).




Σας ευχόμαστε καλή εβδομάδα με ένα τραγουδάκι.




ΜΟΛΥΒΙ ΜΟΛΥΒΑΚΙ τραγούδι