Κυριακή, 10 Ιουνίου 2018

e-ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗΣ ,Τ4Ε


ΠΑΡΑΜΥΘΙ 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗΣ ,
Τ4Ε
(Διασκευή νηπιαγωγείου)



Στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης του λεπτού ζητήματος της παιδικής σεξουαλικής παρενόχλησης ,διασκευάσαμε το γνωστό δημοσιευμένο παραμύθι,''Η Κίκο και το χέρι''.

ΠΑΡΑΜΥΘΙ'' Η ΚΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ''pdf
Το παραμύθι αυτό δημοσιεύθηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης, το 2013 και κυκλοφόρησε ως παιδικό εποπτικό βοήθημα για τις ανάγκες της εκστρατείας 1 στα 5(One in Five).
Ένα στα πέντε παιδιά με βάση τις έρευνες σε ευρωπαϊκό επίπεδο, έχουν υποστεί κάποιας μορφής σεξουαλική βία. Αυτές οι έρευνες αφορούν μόνο τα δηλωμένα περιστατικά, την στιγμή που πολλαπλάσια περιστατικά αποσιωπούνται και δεν βρίσκουν ποτέ τον δρόμο της δικαιοσύνης.....
Το παραμύθι αυτό στοχεύει στην καλλιέργεια της ετοιμότητας στο να διακρίνουν τα παιδιά, τα αθώα από τα ''πονηρά''αγγίγματα. Το υλικό αυτό καθώς και τις επίσημες πληροφορίες του Συμβουλίου της Ευρώπης, αξιοποιήσαμε στην τάξη μας, προκειμένου εφαρμόσουμε το παρόν πρόγραμμα πρόληψης και ενημέρωσης παιδιών και γονέων.



Αφού επεξεργαστήκαμε το official παραμύθι στην τάξη μας, αποφασίσαμε ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε και εμείς ένα ανάλογο παραμύθι και να δείξουμε έτσι και όσα διδαχθήκαμε μέσα από την συμμετοχή μας στο φετινό Teachers for Europe project για την πρόληψη της σεξουαλικής παρενόχλησης στα μικρά παιδιά!




Η Κίκο , η Κόκι και το χέρι. Διασκευή παραμυθιού 





ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
 Τα νήπια αρχικά σχεδίασαν ελεύθερα τα περιβάλλοντα στα οποία κινούνται οι ήρωες σε κάθε σκηνή.

Δημιούργησαν πολύχρωμα αποτυπώματα χεριών και ζωγράφισαν στο περίγραμμα τα σκίτσα με τις φιγούρες . 

 Οι φιγούρες κόπηκαν και μοντάρονταν κατάλληλα στα εκάστοτε περιβάλλοντα(φορητές φιγούρες), παίρνοντας έτσι κίνηση και ζωή.

 Η αφήγηση και η προσαρμογή διαλόγων, ''επιχειρήθηκαν'' από την νηπιαγωγό Ελένη Τσούση.

Ελπίζουμε το ''προϊόν'' αυτό του έργου μας, να χρησιμοποιηθεί και να χρησιμεύσει σε οικογένειες και σχολικές ομάδες.

Προτιμήθηκε η ηλεκτρονική πλατφόρμα που περιλαμβάνει και εικόνα-κείμενο αλλά και ηχογράφηση, προκειμένου να είναι δυνατή η ανάγνωση και η ακρόαση του από πολύ μικρά παιδιά και παιδιά με αισθητηριακές δυσλειτουργίες,
 μιας και ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΓΝΩΣΗ.(Σύμφωνα με έρευνες τα παιδιά με δυσκολίες κρίνονται περισσότερο ευάλωτα σε παρόμοιους κινδύνους.....).





Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΣΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ




Αυτά και άλλα πολλά επεξεργαζόμαστε μέσα σε ένα νηπιαγωγείο καθημερινά....




Καλή εβδομάδα σε όλους.









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου