Κυριακή, 13 Οκτωβρίου 2013

ΔΙΣΚΟΙ ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ ΟΜΑΔΩΝ,για τα τραπεζάκια του νηπιαγωγείου .

....ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΑΡΜΟΝΙΚΑ Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
/ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ.






ΔΙΣΚΟΙ ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ ΟΜΑΔΩΝ ,
για τα τραπεζάκια του νηπιαγωγείου .






-Σκορπίζουμε στο πάτωμα της παρεούλας μικρά χαρτονάκια ,
στα επιλεγμένα μας χρώματα (πχ. κόκκινο ,κιτρ,μπλε,πράσινο).

-Βάζουμε έναν χαρωπό σκοπό να παίζει στο κασετόφωνο.

-Παρακινούμε τα παιδιά να χορέψουν ελεύθερα .

 Όταν σταματήσει η μουσική  παίρνουν από το πάτωμα,
 όποιο χρώμα χαρτονάκι τους αρέσει και κάθονται στα παγκάκια.

-Ξαναβάζω την μουσική με την οδηγία να σηκωθούν 
πχ ΜΟΝΟ τα παιδιά που έχουν κόκκινα χαρτονάκια  .
Έπειτα με την σειρά ,σηκώνονται όλα τα χρώματα
 και χορεύουν κι αυτά.

-Στο τελευταίο στάδιο με το σταμάτημα της μουσικούλας ,θα πρέπει να καθίσουν όσοι κρατούν ίδιο χρώμα σε ένα κοινό τραπεζάκι .
(Εδώ παρατηρούμε και καταγράφουμε πληροφορίες
 όπως :με ποιους όρους επιλέχθηκε το συγκ τραπέζι,
ποιος/α το διάλεξε πρώτος και πως έπεισε τους υπόλοιπους.
Είναι πολύ σημαντικό το σημείο της διαπραγμάτευσης
και οδηγεί σε χρήσιμα συμπεράσματα ,
που θα βοηθήσουν στον μετέπειτα εκπ. σχεδιασμό μας.)

-Ανακοινώνουμε στα παιδιά ότι στο εξής για το επόμενο διάστημα, θα κάθονται 
και θα εργάζονται όλοι μαζί  στο ίδιο τραπέζι .

 -Τέλος αφήνουμε χρόνο ,για να συζητήσουν και να γνωριστούν καλύτερα τα μέλη .






ΠΡΩΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ
''το σύμβολο της συνεργασίας μας''

  • Κάθε ομάδα καλείται να συζητήσει

( και με βάση την εμπειρία και τα βιώματα κάθε μέλους ) 
να βρει αντικείμενα που έχουν το χρώμα της ομάδας τους (πχ κόκκινο μήλο ,κόκκινη καρδούλα, κόκκινο κεράσι,κόκκινο φιλί..)
Έτσι κάνουμε επίσης εμπέδωση χρωμάτων .
  • Κάθε μέλος ζωγραφίζει ένα απ όλα αυτά.


  • Επιλέγουμε το σχήμα του κύκλου (για να συμβολίσουμε την ''ισότητα ''των μελών).


  • Κολλάμε τα ονόματα των μελών 

και τις ζωγραφιές τους.

  • Οι δίσκοι θα κολληθούν σε κάθε τραπέζι-φωλιά της αντίστοιχης ομαδούλας ,

με την οδηγία τα παιδάκια να προστατεύουν το σύμβολο της συνεργασίας τους από φθορές.


Αυτή η διαδικασία γίνεται στην αρχή της σχολικής χρονιάς ,
αρέσει πολύ στα παιδιά ,
γιατί μοιάζει με παιχνίδι 
και έχει πολλαπλά οφέλη......!!!








PITSINA
Η περήφανη νηπιαγωγός





8 σχόλια: