Σάββατο, 31 Ιανουαρίου 2015

ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ.ΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.


ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ.
ΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ,  ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.



Οι τρείς Ιεράρχες έχουν καθιερωθεί, ως οι προστάτες της μόρφωσης ,των σχολείων και γενικότερα της εκπαίδευσης.
Όλοι τους, αγαπούσαν πολύ τα γράμματα και δεν εγκατέλειψαν αυτήν τους την ιδιότητα, μέχρι το τέλος του βίου τους.
Έγιναν σύμβολα γνώσης και φώτισης, διαβάζοντας ..
Να ένα μάθημα που μας δίνουν...για την ''Δια βίου μάθηση''.

Οι βίοι των τριών Ιεραρχών διαβάζονται και συζητιούνται
 σε κάθε ελληνικό σχολείο, μιας και πραγματοποιούνται,  σχολικές γιορτούλες και εκκλησιασμοί προς τιμή τους.
Εορτάζονται στις 30 Ιανουαρίου και οι τρείς μαζί
(παρ όλο που το χριστιανικό εορτολόγιο,
 τους περιέχει και με την ονομαστική τους εορτή).
Εορτασμός ομόνοιας ,εμφαντικά συμβολικός, για την συνεργασία και τον σεβασμό, που θα πρέπει να χαρακτηρίζει την εκπαίδευση.

Πόσο μπορεί να γίνει ενδιαφέρουσα η παρακολούθηση μιας αφήγησης για την ζωή τους όμως
 απο μικρά παιδάκια ,νήπια και προνήπια;

.Χμμ...δύσκολα τα μηνύματα του βίου τους
 και άδικο να χάνονται .......

Η νηπιαγωγός κάτι πρέπει να σκαρφιστεί πάλι.....





ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ  ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ 
ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ...
και η χαρά μας δεν περιγράφεται. 
Ξαφνικά οι τρείς Ιεράρχες αποκτούν ενδιαφέρον.
Θέλουμε να τους ακούσουμε.Ποιοί είναι;Τι θέλουν να μας πουν;



Και φυσικά δεν θα μπορούσαν να μιλούν ο κάθε ένας για τον εαυτό του, περιαυτολογώντας σχεδόν για το έργο τους 
και την προσφορά τους.
Οι Ιεράρχες μας αποδεδειγμένα διακρίνονταν σε όλη τους τη ζωή, για την σεμνότητα και την ταπεινότητα της ψυχής τους. 
Ο κάθε Ιεράρχης λοιπόν παρουσίαζε ΜΟΝΟ τον διπλανό του και έτσι μαθαίναμε για τα όσα προσέφεραν και όσα στερήθηκαν, μέχρι να φτάσουν στην αγιοσύνη, που τιμούμε με την κοινή αυτή γιορτή.
  

 Το κουκλοθέατρο αυτό το παρουσίασα, σε συνδιδασκαλία με την αγαπημένη μου συνάδελφο Σοφία και το ολοήμερο τμήμα του συγκροτήματος μας το 2014.
Οι τρείς Ιεράρχες χάρηκαν, που συνυπήρχαμε τόσο ειρηνικά και όμορφα,παρ όλο που ήμασταν αρκετά παιδιά
 σε μια τόσο μικρή ταξούλα.

Ακολούθησε κουβεντούλα και έπειτα συνεχίσαμε το πρόγραμμά μας με γλωσσικές και μαθηματικές προσεγγίσεις.



 Αισθητοποίηση και γραφή του αριθμού 3. Κόψιμο με ψαλιδάκι,


και έτοιμη μια θρησκευτικομαθηματική κατασκευούλα
 mobile





Η ΕΥΧΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ
 Γράψαμε την ευχή
 που μας έδωσαν οι τρείς Ιεράρχες πριν φύγουν.

<<ΚΑΛΑ ΔΙΑΒΑΣΜΑΤΑ>>




Πάντα φωτισμένοι όλοι μας εύχομαι.Και του χρόνου.


Σας αφήνω με ένα μικρό βιντεάκι ,που σχετίζεται με τον Μέγα Βασίλειο, την προσφορά του και το έθιμο της βασιλόπιτας
...μέσα απο τα μάτια των νηπίων μου.






PITSINA
Η περήφανη νηπιαγωγός

Κυριακή, 18 Ιανουαρίου 2015

ΟΤΑΝ ΚΑΝΩ ''ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ'' .... ΔΙΑΚΟΠΤΩ ΕΥΓΕΝΙΚΑ





ΟΤΑΝ ΚΑΝΩ 
''ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ''
 .... ΔΙΑΚΟΠΤΩ ΕΥΓΕΝΙΚΑ




Σκιτσάρα πρόχειρα μία τυπική παιδική (και όχι μόνο) συμπεριφορά.Δύο ενήλικες συζητούν και ένας επίμονος πιτσιρικάς
τραβώντας τον μπαμπά απο το σακάκι ,επιμένει με αγενή τρόπο να πει ΄΄τα δικά του''.Και βέβαια είναι σημαντικό να ακούμε τα παιδιά σε ότι έχουν να μας πουν, αλλά είμαστε και υποχρεωμένοι, να τους διδάξουμε την υπομονή και την  κατάλληλη στιγμή.


Στα ''ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ'' 
μαθαίνουμε τι σημαίνει 
''ΔΙΑΚΟΠΤΩ ΕΥΓΕΝΙΚΑ''
 και το εφαρμόζουμε στην πράξη, 
κάνοντας προπόνηση με παιχνίδια ρόλων!!!

Μας βοηθάει πάρα πολύ που ξαναπαίζουμε το παιχνίδι αυτό, εναλλάσσοντας μεταξύ μας τους ρόλους ,γιατί έτσι μπορούμε να δούμε μια κατάσταση απο πολλές και διαφορετικές πλευρές 
και να προβληματιζόμαστε ανάλογα!!



Καταλήξαμε σε αυτούς τους
ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΥΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ


ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΜΕ ΥΠΟΜΟΝΗ.

ΛΕΩ ΣΥΓΝΩΜΗ ή ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ.

ΔΙΑΚΟΠΤΩ ΜΟΝΟ ΣΕ ΠΑΥΣΗ.

ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΣΤΙΓΜΗ.







PITSINA
Η ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Τετάρτη, 14 Ιανουαρίου 2015

LIEBSTER AWARDS...THANK YOU











Ευχαριστώ την Τριανταφυλλένια ,την Λίτσα Γαζιώτου και όσες άλλες εξαιρετικές συναδέλφισσες, τίμησαν το μικρό μου boggάκι με το αγαπησιάρικο βραβειάκι Liebster.

Σας εύχομαι κορίτσια μου ,
ότι ποθείτε 
να σας συμβει ετούτη την χρονιά
και να περνάτε πάντα υπέροχα 
με τα παιδάκια σας στο νηπιαγωγείο!!!


φιλιά



PITSINA
Η ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ





Τρίτη, 13 Ιανουαρίου 2015

e-twinning wishes for e-twinners ΕΥΧΕΣ




2015 e-twinning wishes, for e-twinners!!!


Φίλοι μας e twinners
το 2ο νηπιαγωγείο Κερατσινίου
σας εύχεται καλή χρονιά.


Αυτό το ταξίδι ας είναι... 
ωφέλιμο 
ενδιαφέρον 
διασκεδαστικό
μυστηριώδες
κοινωνικό
αλησμόνητο
συνεργατικό
ανακαλυπτικό
    ενθουσιώδες......



Το 2ο νηπιαγωγείο Κερατσινίου,
 εύχεται στους συνεργάτες του:

65ο  νηπιαγωγείο Αθηνών, 
νηπιαγωγείο Αλφειούσας Ηλείας,
9ο  νηπιαγωγείο Πειραιά
&
16ο νηπιαγωγείο Αχαρνών


ΚΑΛΑ ΤΑΞΙΔΙΑ 
ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ 
ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΜΕ ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΤΟΥ E -TWINNING
ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ 2015.



PITSINA
Η ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ









Τετάρτη, 7 Ιανουαρίου 2015

Δίκτυο Εκπαιδευτικών Ιστολογίων .Ώρα για παιχνίδι''









 Ποιοι είμαστε;
Το Δίκτυο Εκπαιδευτικών Ιστολογίων, αν και δεν ξεπερνά τον έναν χρόνο λειτουργίας, παρόλα αυτά αριθμεί εκατό περίπου ιστολόγια νηπιαγωγών και δασκάλων που βρίσκονται σε επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ τους.
Ποιος είναι ο σκοπός μας;
Η εθελοντική μας δράση έχει ως σκοπό τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού και τη μετέπειτα αποστολή του σε νοσοκομεία και ιδρύματα για παιδιά.
Κάθε φορά θα επιλέγεται ένας διαφορετικός οργανισμός που θα γίνεται αποδέκτης της εν λόγω δράσης.
Ποιο θα είναι το περιεχόμενο των δραστηριοτήτων;
Οι δραστηριότητες θα έχουν εκπαιδευτικό περιεχόμενο αλλά ταυτόχρονα παιγνιώδη μορφή και θα αφορούν τη γλώσσα, τα μαθηματικά, τη λεπτή κινητικότητα και διάφορους άλλους τομείς. Όμως η επιμέρους φύση των δραστηριοτήτων θα επιλεχθεί από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.
Σε ποιες ηλικίες θα απευθύνονται οι δραστηριότητες;
Οι δραστηριότητες θα απευθύνονται σε παιδιά νηπιαγωγείου ή δημοτικού σχολείου.
Τι ακολουθεί μετά τη δημιουργία του υλικού;
Η κάθε δραστηριότητα θα τοποθετηθεί μέσα σε πλαστικό φάκελο με κουμπί (μεγέθους Α5 ή Α4) και θα συνοδεύεται από τις απαραίτητες οδηγίες. Ο κάθε φάκελος θα φέρει το λογότυπο του Δικτύου Εκπαιδευτικών Ιστολογίων,.Στο πεδίο “Αποστολέας” θα αναγράφει “Δίκτυο Εκπαιδευτικών Ιστολογίων” και δε θα εμφανίζονται τα προσωπικά στοιχεία του εκπαιδευτικού. Στη συνέχεια, ο κάθε εκπαιδευτικός θα στείλει το υλικό που δημιούργησε στον οργανισμό που έχει στόχο την προστασία ή την περίθαλψη παιδιών.

Σε ποιον οργανισμό θα σταλθεί το υλικό;
Ο οργανισμός που θα γίνει αποδέκτης της δράσης μας αυτή τη φορά θα είναι τα Παιδικά Χωριά SOS (Καραγιώργη Σερβίας 12-14, 10562, Αθήνα).

Το ιστολόγιο PITSINA είναι περήφανο μέλος αυτού του δικτύου και ετοίμασε για τα χωριά sos 
μικρές παιχνιδιάρικες ιδέες .





Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΑΚΙ

Πάντα ήθελα να δω, 
αν μπορεί να πλαστικοποιηθεί...
μια πλαστική σακούλα






 Όχι κι άσχημα ε!!!

30 τμχ.


ΣΕΤ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
''Η ΦΑΤΝΗ
ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥΛΗ''


''Ο φάκελος αυτός
περιέχει 30 πλαστικοποιημένες φιγούρες,
από την σκηνή της Γέννησης και 1 ζάρι.
Μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις, 
όπως εσύ θέλεις και να αναδιηγηθείς 
την ιστορία των Χριστουγέννων σε κάποιον,
που αυτή την στιγμή βλέπεις γύρω σου
να είναι ΜΟΝΟΣ.
Να είσαι σίγουρος, 
ότι θα του δώσεις μεγάλη χαρά με την συντροφιά σου.

Τα Χριστούγεννα είναι αγάπη !!!
Μοιράσου την αγάπη σου με κάποιον,
που δεν έχει παρεούλα λοιπόν
και παίξτε ΜΑΖΙ κουκλοθέατρο
με αυτές τις φιγούρες.

*Οι φιγούρες σου στέκονται και όρθιες,
αν τις κολλήσεις πάνω σε ένα πλαστικό καπάκι.

Καταπληκτική ιδέα;!!!!!


Να περάσετε τέλεια παιδιά!!!  ''
ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ







PUZZLE 
από  ανακύκλωση χαρτοσακούλας δώρου




Η ''ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΟΥ ΝΩΕ''
είναι
ένα κλασσικό παιχνίδι ανασύνθεσης εικόνας
και μπορείς να το παίξεις μόνος/η σου αν θέλεις.
Θα προσπαθήσεις να βάλεις τις καρτούλες
με τέτοιον τρόπο,
ώστε να συμπληρώσεις την εικόνα.
Για περισσότερο κέφι μπορείς να καλέσεις
 κι ένα φίλο για να παίξετε μαζί.
Στην συσκευασία υπάρχει
και ένα δεύτερο σετ καρτούλες.
Με το ζάρι θα δείτε ποιός ξεκινά πρώτος .

''Νικητής'' όποιος συμπληρώσει το παζλ πρώτος.

Ο ''πρώτος νικητής'' μπορεί να σκεφτεί και να διηγηθεί μια ιστορία με ζωάκια,
 ενώ ''ο δεύτερος νικητής'',
μπορεί να βοηθάει κάνοντας τους κατάλληλους ήχους
και φωνές.

Να περάσετε τέλεια παιδιά!!!

ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ




Αυτή είναι η δική μας συμμετοχή.


Ευχαριστώ 
το Δίκτυο Εκπαιδευτικών Ιστολογίων ......που υπάρχει!!!!!




Μια πολύ αργοπορημένη ανάρτηση .
Σε ευχαριστώ Αριάδνη ,
 που με έπεισες να την δημοσιεύσω έστω και τώρα....



PITSINA


Σάββατο, 3 Ιανουαρίου 2015

MAKE A WISH 2014-15 ΚΑΙ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ.

MAKE A WISH 2014-15
 ΚΑΙ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ.



Το νηπιαγωγείο σαν ζωντανός οργανισμός ,
που ζει και αναπτύσσεται και εξελίσσεται καθημερινά ,
εισπράττει απο το περιβάλλον (φυσικό και ανθρωπογενές )
τα ερεθίσματα εκείνα ,που του είναι απαραίτητα ,
για να υπάρχει και να δημιουργεί .
Οτιδήποτε μπορεί να γίνει αφορμή,
 για συζήτηση και επεξεργασία 
μέσα στο νηπιαγωγείο.
Απο το οτιδήποτε μπορούμε να διδαχθούμε  κάτι.....

Έφτασε στο νηπιαγωγείο μας η ενημέρωση, 
οτι το Μake a Wish 
και φέτος διαθέτει τα ΄΄αστεράκια της ευχής΄΄,
......για τα ΄΄αστεράκια της Ζωής΄΄.

Με την αγορά ενός αστεριού ,
προσφέροντας ένα συμβολικό ποσό ,
βοηθάμε ένα παιδί με μεγάλα προβλήματα υγείας,
 να πραγματοποιήσει μια επιθυμία του.
Μια επιθυμία, που θα του παρηγορήσει την καρδιά
 και θα πυροδοτήσει ξανά την ελπίδα του για ζωή και αγώνα!!!.





Διάβασα στα παιδάκια μου ,
το ενημερωτικό σημείωμα 
 του MAKE A WISH 
και ξεκινήσαμε μια ωραία συζήτηση.


.................................................


Τα παιδάκια αυτά ΕΙΝΑΙ ή ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ υγιή;

Τα παιδιά αυτά  είναι στο σχολείο όπως εμείς ή κάπου αλλού;.

Τα παιδιά αυτά είναι στο νοσοκομείο .
ΣΩΣΤΟ Η ΛΑΘΟΣ ;


ΟΛΑ τα παιδιά είναι υγιή ή μήπως ΜΕΡΙΚΑ παιδιά είναι  άρρωστα;

ΑΝ μερικά παιδάκια ειναι σοβαρά άρρωστα ,
ΤΟΤΕ μπορούν να έρθουν στο σχολείο;

ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ πιστεύετε, πως τα παιδάκια 
αυτά  δεν μπορούν να έρθουν στο σχολείο;

Μπορείτε να βρείτε και ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΛΛΟ ΛΟΓΟ;; 
ΕΠΕΙΔΗ........


Πως να ήταν η ζωή ενός τέτοιου παιδιού ΠΡΙΝ 
και πως να είναι  ΜΕΤΑ(αφότου δηλαδή αρρώστησε);

ΤΩΡΑ τα παιδάκια είναι άρρωστα
 και κάνουν θεραπείες στο νοσοκομείο  ,
ΥΣΤΕΡΑ όμως θα νιώθουν πολύ καλύτερα, 
με την βοήθεια των γιατρών 
και την δύναμη της ψυχής τους.

Τα παιδάκια για τα οποία μιλάμε έχουν ανάγκη 
απο φαγητό;
 απο ύπνο; 
απο καθαριότητα ;
απο γιατρούς;
απο αγάπη; 

Έχουν λοιπόν ΙΔΙΕΣ 
ΑΝΑΓΚΕΣ και ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ με εμάς.


Βέβαια κάνουν και μερικά ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ πράγματα όπως:
οτι  πρέπει να επισκέπτονται το νοσοκομείο για θεραπείες 
και συχνά να μένουν εκεί για μέρες μαζί με τις οικογένειές τους,
Οτι αντί να έρχονται στο σχολείο, έχουν δικό τους δάσκαλο κ.α
Τι σκέφτεστε για όλα αυτά τα παιδιά, 
που είναι η ζωή τους διαφορετική
 απο την δική σας λόγω μιας ασθένειας;

Αα... θέλετε λοιπόν να βοηθήσετε!!!!


Μήπως ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΣΤΙΓΜΗ, 
τώρα που επικοινώνησε μαζί μας το Μake a wish,
να βοηθήσουμε κι εμείς να πραγματοποιήσουν τα άρρωστα παιδάκια το ονειρό τους;
Μπορούμε να αγοράσουμε ένα αστεράκι,
 για να συγκεντρωθούν τα χρήματα που χρειάζονται ;
Μπορούμε να φτιάξουμε και μια αφίσα ,
για να δώσουμε χαρά σε αυτά τα παιδιά;


(Η ορολογία και οι έννοιες που χρησιμοποιήθηκαν, για την ανάπτυξη αυτού του σχεδίου, προέρχονται απο τα περιεχόμενα του προγράμματος΄΄ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ ,
που αναλάβαμε φέτος.Στην ουσία με τον τρόπο αυτό 
επέλεξα να κάνω το Α΄ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ με τους μαθητές μου 
και εκ του αποτελεσματος τα πηγαν περίφημα)!!!

Κάπως έτσι λοιπόν και αφού ενημερώθηκαν και οι γονείς ,
αγοράσθηκαν 49 μπλε μικρά πολύτιμα αστεράκια 
στο νηπιαγωγείο μας ,που με τρόπο μαγικό ,
θα πραγματοποιήσουν ένα παιδικό όνειρο.

Δεν είναι υπέροχη η ιδέα αυτή!!!!!






<<Και θα ανοίγεις κάποτε κάποτε το παράθυρό σου,
να έτσι για ευχαρίστηση...
και οι φίλοι σου θα μείνουν έκπληκτοι,
σαν σε βλέπουν να γελάς,
κοιτάζοντας τον ουρανό.

Τότε θα τους μιλήσεις και θα τους πεις:
΄΄Ναι τ΄αστέρια με κάνουν πάντα να γελάω>>''
                                                                                                                      Antoine De Saint Exypery
Le petit prince










Η ΑΦΙΣΑ ΜΑΣ
«Πήχτωνε το βράδυ.  Λιγόστεψε κι ο αχός απ’ τα 
κυπαρίσσια. Ανάψανε οι λαµπάδες τ’ ουρανού. 
Όλα ήταν γάλα... 
γάλα... λουλάκι... και σπίθες. Το ποτάµι µουρµούριζε µες 
στον ύπνο του κρυφά παραµιλητά. Το παιδί κείνο το 
βράδυ δεν κοιµήθηκε... ολόκληρο το βράδυ. Έγραψε το 
πιο πικρό, το πιο µεγάλο του παραµύθι...
Την αυγή ξεκίνησε. Ήταν... παρηγορηµένο. Είχε 
καταφέρει όλη τη νύχτα να µετρήσει τ’ άστρα... Να τα 
µετρήσει όλα... σιγά σιγά... ένα ένα... Όλα... Και τα βρήκε 
σωστά».(Μενέλαος Λουντέμης)


Και ανακουφισμένο τότε το παιδί ,
με όλα τα άστρα του μετρημένα σωστά,
άρπαξε την βαλίτσα του και έτρεξε ευθεία, 
να ανταμώσει το όνειρο.....(*Ελένη Τσούση)

* αν μπορεί κάποιος να σταθεί έστω κι ένα δευτερόλεπτο δίπλα στο μεγαλείο του Λουντέμη.....





Με όλες μου τις ευχές,
το 2015
 κάθε παιδικό όνειρο,
 μικρού ή μεγάλου παιδιού ,
να μπορέσει να πραγματοποιηθεί!!!






PITSINA
Η ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ